ترفندهای اینستاگرام

ترفندهای اینستاگرام

صفر تا صد اینستاگرام و دیگر نرم افزارهای شبکه های اجتماعی
ترفندهای اینستاگرام

ترفندهای اینستاگرام

صفر تا صد اینستاگرام و دیگر نرم افزارهای شبکه های اجتماعی

۲۰ قابلیت پنهان در اینستاگرام که هر فردی باید بداند

 خواندن این مطلب 7 دقیقه زمان میبرد

این روزها اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در میان افراد شناخته شده است. در حقیقت بر اساس گزارش های موجود، ۳۵ درصد از بزرگسالان آنلاین از اینستاگرام استفاده می کنند. حالا این عدد را با  کاربرد ۲۴ درصدی توییتر مقایسه کنید.  ۳۸ درصد از کاربران چندین بار در روز اینستاگرام و اکانت خود را مورد بررسی قرار می دهند.  اما برای افرادی که قبلا هرگز از این پلتفرم استفاده نکرده اند یا آن هایی که می خواهند استفاده از این شبکه اجتماعی را به سطح پیشرفته تری ببرند، ترفندها و نکات ریزی وجود دارد که می تواند تجربه آن ها را بهبود ببخشد. در این مقاله قصد دارم به قابلیت های پنهان اینستاگرام اشاره کنیم و ببینیم چه مواردی را می توان در این شرایط به کار برد. پس همراه اینستاترفندها باشید.

نکته: قبل از اینکه باقی مقاله را مطالعه کنید، مطمئن شوید که آخرین نسخه از تلگرام را بر روی گوشی خود دارید.

۲۰ قابلیت پنهان در اینستاگرام:

 

  1. زمانی که فرد محبوب شما پستی را ارسال می کند، نوتیفیکیشن دریافت نمایید:

تا به حال برایتان پیش آمده است که نخواهید پست های اینفلوئنسر محبوب خود را از دست بدهید؟ خوب در این شرایط می توانید نوتیفیکیشن هایی را به هنگام ارسال پست جدید از طرف آن فرد، دریافت نمایید. برای فعال کردن این نوتیفیکیشن ها، به پروفایل کاربر بروید و بر روی سه نقطه ای که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد کلیک کنید. سپس از منوی ظاهر شده Turn on Post Notifications را انتخاب کنید. اگر خواستید این نوتفیکیشن ها را غیر فعال کنید باید مراحل بالا را  دوباره طی کنید. به خاطر داشته باشید که باید نوتفیکیشن ها را از طریق تنظیمات گوشی خود نیز فعال نمایید:

  • گوشی آیفون یا آیپد: به تنظیمات گوشی خود بروید و سپس Notifications را انتخاب کنید. اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید و Allow Notifications را بردارید.
  • بر روی گوشی های اندروید: به قسمت تنظیمات خود بروید و Apps را انتخاب کنید. سپس اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب نمایید و نوتیفیکیشن های آن را فعال کنید.

 

  1. تمامی پست هایی که لایک کرده اید را مشاهده کنید:

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید تمامی پست های لایک شده تان را در یک محل مشاهده کنید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که به پروفایل خودتان بروید و بر روی دکمه option کلیک کنید.  سپس بر روی Posts You’ve Liked کلیک نمایید.

 

  1. اکانت های متعددی را بر روی دستگاه یکسان، اضافه کنید و مدیریت نمایید:

شما می توانید اکانت های متعددی را از روی یک دستگاه مدیریت کنید.

  • از پروفایل خود، آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید و گزینه option کلیک نمایید
  • به سمت پایین اسکرول کنید و بر روی add account کلیک نمایید.
  • نام کاربری و پسورد اکانت دیگر خود را وارد نمایید.

 

  1. پست های اینستاگرام را از قبل زمانبندی کنید:

اینستاگرام یکی از روش های عالی برای پست تصاویر و مطالب است. شما می توانید از روی رایانه خود پست ها را زمانبندی کنید و در یک بازه زمانی دیگر آن را منتشر نمایید.  این قابلیت در ابزارهای زمانبندی رسانه اجتماعی وجود دارد به شرطی که اکانت شما تبدیل به اکانت تجاری شده باشد. اگر پروفایل تجاری دارید می توانید پست ها را از قبل زمانبندی کنید.

 

  1. مجموعه ای از پست های ذخیره شده را ایجاد کنید:

علاوه بر اینکه می توانید پست های لایک شده را ببینید قادر خواهید بود پست های خاصی را به صورت مجموعه ذخیره کنید. به پروفایل خود بروید و بر روی آیکون بوک مارک در منوی بالا و سمت راست کلیک کنید. سپس تب Collections را انتخاب کنید و Create Collection را بزنید.  حالا گزینه done را انتخاب کنید و تصاویر مدنظر را به مجموعه خود بیفزایید.

 

  1. از برجسته کردن استوری برای نشان دادن استوری ها برای بیش از یک روز استفاده کنید:

همانطور که می دانید استوری های منتشر شده تنها ۲۴ ساعت برای فالورها قابل مشاهده خواهد بود. اما در برخی از موارد شما می توانید این قابلیت را تغییر دهید. این قابلیت جدید به افراد اجازه می دهد استوری ها را مدت زمان بیشتری نمایش دهند. برای برجسته کردن استوری خود، گزینه New را انتخاب کنید و هر تعداد استوری که دوست داشتید را انتخاب نمایید.

 

  1. تمامی پست هایی که دوستان شما اخیرا لایک کرده یا بر روی آن کامنت گذاشته اند را مشاهده کنید:

برای انجام اینکار بر روی آیکون قلب در انتهای صفحه home کلیک کنید. تبی با عنوان following را انتخاب کنید. حالا می توانید فعالیت کاربرانی که دنبال کرده اید را مشاهده نمایید.

 

  1. تصاویر را بدون اینکه به طور تصادفی آن ها را لایک کنید، مورد بررسی قرار دهید:

خوب در این شرایط می توانید گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید و سپس به سراغ فید اینستاگرام بروید.

 

  1. کامنت ها را بر روی پست خود پنهان کنید، پاک نمایید یا غیر فعال سازید:

فیلتر کردن کامنت ها بر اساس کلمه کلیدی:

در اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام، به قسمت option بروید و کامنت را انتخاب کنید. حالا می توانید Hide Inappropriate Comments را انتخاب کنید و حتی کلیدواژه خاصی را تعریف نمایید.

پاک کردن کامنت ها:

آیکون حباب گفتگو را که زیر کامنت وجود دارد انتخاب کنید و کمی به سمت چپ بکشید. آیکون سطل آشغال را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن کامنت ها:

 

شما می توانید قابلیت کامنت گذاری بر روی پست های خود را غیر فعال سازید.  برای انجام اینکار تصویری را منتشر کنید.  زمانی که به صفحه اضافه کردن کپشن، تگ و موقعیت رسیدید،  در انتهای صفحه Advanced Settings را انتخاب کنید. در صفحه باز شده Turn Off Commenting را انتخاب نمایید.

 

  1. هیستوری جستجوی اینستاگرام را پاک کنید:

برای پاک کردن هیستوری جستجو، به پروفایل خود بروید و بر روی دکمه option کلیک کنید. به سمت پایین بیایید و بر روی Clear Search History کلیک کنید و Yes, I’m sure را انتخاب نمایید

 

  1. فیلترها را دوباره مرتبط کنید:

برای مرتب کردن فیلترها یا پنهان کردن آن ها، پست جدیدی اضافه کنید و شروع به ویرایش آن نمایید. زمانی که به صفحه فیلتر رسیدید، بر روی manage کلیک کنید. برای مرتب کردن فیلترها، انگشت خود را بر روی سه خط تیره موجود در فیلتری که می خواهید آن را منتقل کنید نگه دارید و درگ کنید. برای پنهان کردن، چک مارک کنار آن را بردارید.

 

  1. از اینستاگرام به عنوان ویرایشگر تصویر استفاده کنید:

ممکن است بخواهید تصویری را فیلتر یا ویرایش کنید اما در حال حاضر قصد منتشر کردن آن را نداشته باشید. برای ویرایش تصویر توسط اینستاگرام بدون داشتن پست، باید پست را در حالت پرواز منتشر کنید. قبل از هر کاری مطمئن شوید که Save Original Photo در تنظیمات اینستاگرام فعال شده است. سپس حالت پرواز گوشی خود را روشن کنید و به ویرایش تصاویر خود بپردازید.

 

  1. بر روی bio و کپشن های خود، خط جداکننده اضافه نمایید:

زمانی که کپشنی را در اینستاگرام می نویسید، هیچ گزینه ای برای زدن اینتر یا بازگشت نخواهید داشت. همین امر در مورد بیو نیز صادق است.  کافیست برای ایجاد خط جداکننده، کلید ۱۲۳ را در کیبورد گوشی همراه خود بزنید. در این حالت کلید Return برایتان ظاهر خواهد شد.

 

  1. پست هایی که در آن تگ شده اید را پنهان کنید:

زمانی که فردی شما را بر روی تصویر یا ویدئویی تگ می کند، به طور خودکار به پروفایل شما اضافه می گردد. برای دیدن تصاویری که در آن تگ شده اید، به پروفایل خود بروید و بر روی ایکون انسان زیر بیو کلیک کنید. برای پنهان کردن این موضوع روی سه نقطه موجود در سمت راست و بالای صفحه نمایش کلیک کنید و Hide Photos را انتخاب نمایید. پستی که می خواهید از پروفایل خود حذف کنید را انتخاب کنید . حالا Hide From Profile را بزنید.

 

  1. تنظیمات خود را به گونه ای تنظیم کنید که تگ شدن و نشان دادن آن در پروفایل را به صورت دستی تایید کند:

شما می توانید تگ شدن و نشان دادن پست های تگ شده در پروفایل را به صورت دستی تنظیم کنید.  مراحل بالا را طی کنید تا به تصویری که در آن تگ شده اید برسید بر روی سه نقطه سمت راست و بالای صفحه نمایش کلیک کنید و Tagging Options را انتخاب نمایید. حالا Add Manually را انتخاب کنید.

 

  1. پست های منتشر شده از موقعیت های خاص را مورد کاوش قرار دهید:

 

برای جستجوی یک مکان خاص بر روی ایکون ذره بین در انتهای صفحه نمایش کلیک کنید. اینکار باعث می شود صفحه جستجو برایتان باز شود. زمانی که  بر روی نوار جستجو کلیک کنید چهار تب برایتان ظاهر می شود. حالا Places را انتخاب کنید و موقعیت خود را تایپ کنید.

برای بررسی پست هایی که نزدیک موقعیت فعلی شما هستند مثل مرحله قبل عمل کنید. از میان تب ها، Near Current Location را انتخاب کنید.

  1. ترافیکی را به سمت سایت خارجی هدایت کنید:

یکی از گزینه های عالی برای بازاریابی در اینستاگرام، اضافه کردن ادرس های قابل کلیکی است که در قسمت بیو در بخش وب سایت ها گنجانده شده است. اگر آدرسی را در کپشن اضافه کنید به صورت متن ساده نمایش داده می شود.  شما می توانید آدرس موجود در بیو را به طور مکرر تغییر دهید تا کاربر را به یک  مطلب در وبلاگ یا سایت هدایت کند.

 

  1. پست اینستاگرام را در پینترست پین کنید:

بر روی اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام، بر روی پست کلیک کنید تا بتوانید آن را به طور کامل مشاهده نمایید. سپس سه نقطه موجود در سمت راست و بالای تصویر را انتخاب کنید. Copy Share URL را انتخاب نمایید. اپلیکیشن موبایلی پینترست را انتخاب کنید  و به صفحه پروفایل خود بروید. اگر آخرین نسخه از آن را داشته باشید، از شما خواهد پرسید که می خواهید تصاویر را از کلیپ برد خود تولید کنید یا خیر. حالا می توانید آدرس کپی شده از اینستاگرام را مورد استفاده قرار دهید.

 

  1. تبلیغاتی که به شما مرتبط نیستند را پنهان کنید:

اینستاگرام تلاش می کند تبلیغاتی که برای شما جذاب و مرتبط هستند را نشان دهد. برای پنهان کردن این تبلیغات، بر روی سه نقطه موجود در سمت راست پست با برچسب Sponsored کلیک کنید و hide this را انتخاب نمایید.

 

  1. تصاویر را به صورت خصوصی برای دوستان خود ارسال کنید:

ارسال پست به تمامی فالورها ممکن است برای بیشتر افراد جذاب نباشد. شما می توانید تصاویر شخصی خود را تنها در میان دوستان خود به اشتراک بگذارید.برای ارسال پست خصوصی، تصویری را آپلود کنید و شروع به ویرایش آن نمایید. زمانی که به صفحه Share رسیدید، بر بالای صفحه و قسمت new post کلیک کنید اما زمانی که صفحه باز شد، عبارت Direct Message را انتخاب نمایید. از این بخش، می توانید افرادی که قصد ارسال پست برایشان را دارید انتخاب نمایید.

اینستاگرام در سال ۲۰۳۰ چه وضعیتی خواهد داشت؟

اینستاگرام در سال ۲۰۳۰ چه وضعیتی خواهد داشت؟

اینستاگرام در آینده چه تغییراتی به‌خود می‌بیند و در چه حوزه‌های دیگری ورود می‌کند؟ آیا محبوبیت اینستاگرام قرار است ادامه‌دار باشد؟ پیش‌بینی ۱۰ سال آینده می‌تواند جواب این سؤال‌ها را برای‌مان مشخص کند.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است که کاربران بسیار زیادی هم در ایران دارد. این شبکه‌ی اجتماعی ششم اکتبر (۱۵ مهر) امسال ۱۰ ساله شد. اینستاگرام در ابتدا به‌عنوان سرویسی کوچک آغازبه‌کار کرد؛ اما کم‌کم گسترش یافت و امروزه تقریبا در هر نقطه‌ای از دنیا کاربر دارد. اینستاگرام بستری بسیار مناسب برای درآمدزایی محسوب می‌شود و افراد زیادی مشغول فعالیت در آن هستند.

از زمان آغازبه‌کار تاکنون، اینستاگرام به‌شکلی محسوس متحول شده است و نه‌تنها طراحی ظاهری جدیدی نسبت‌به گذشته دارد بلکه از قابلیت‌های متنوع بهره می‌گیرد و هرچه زمان می‌گذرد تنوع این قابلیت‌ها افزایش پیدا می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات چند وقت اخیر،ادغام بخش دایرکت اینستاگرام با فیسبوک مسنجر بود. به‌لطف این کار، کاربران فیسبوک مسنجر می‌توانند به‌صورت مستقیم به کاربران اینستاگرام پیام ارسال کنند و برعکس. 

اینستاگرام در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین پیش‌بینی آینده‌ی آن می‌تواند حاوی نکات جالبی باشد. در همین راستا به‌تازگی نویسنده‌ی وب‌سایت ورج در مقاله‌ای جالب، آینده‌ی اینستاگرام را پیش‌بینی کرده‌ است. در ادامه به پیش‌بینی او از آینده‌ی پلتفرم محبوب این روزها نگاهی می‌اندازیم. مقاله‌ی نوشته‌شده توسط ورج قالب عجیبی دارد، ما سعی کرده‌ایم تا حد امکان به این قالب وفادار باقی بمانیم.


۶ اکتبر ۲۰۳۰ (۱۴ مهر ۱۴۰۹)

اینستاگرام، همان اپلیکیشن کوچک فیلتر عکس که اکنون بزرگ‌ترین پلتفرم خرید و ارتباطات در دنیا است، امروز ۲۰ ساله شد.

اینستاگرام طی یک دهه‌ی اخیر به‌شکلی محسوس متحول شد؛ زمانی یک شبکه‌ی اجتماعی کوچک محسوب می‌شد، اما اکنون پلتفرمی همه‌گیر است که بسیاری از کارهای روزانه‌ی ما به آن وابستگی دارد. اینستاگرام مدتی پیش به نخستین شرکت ۱۰ تریلیون دلاری دنیا تبدیل شد، آن‌هم با وجود ادامه‌ی روند موفقیت‌آمیز فیسبوک و واتساپ و مسنجر. 

با در نظر داشتن سالگرد ۲۰ سالگی اینستاگرام، در ادامه شماری از مهم‌ترین اتفاقاتی را که در دهه‌ی گذشته برای اینستاگرام رخ دادند مرور می‌کنیم:

۲۰۲۱

اینستاگرام میزبان یک تب جدید در اپلیکیشن خود برای خرید اجناس می‌شود؛ این تب در نقش مقدمه‌ای برای ایجاد شبکه‌ی تجارت جهانی اینستاگرام ظاهر می‌شود. سرویس جدید اینستاگرام در هنگام آغازبه‌کار به شما امکان می‌دهد در بین انواع محصولات و فروشگاه‌ها و عکس‌های تگ‌شده جابه‌جا شوید تا بتوانید هر چیزی را که می‌بینید بخرید. 


اینستاگرام نسخه‌ی مشابه ابزار پینترست برای بوکمارک کردن محصولات را راه‌اندازی می‌کند. گزینه‌‌ای تحت عنوان «به‌اشتراک‌گذاری در اینستاگرام» (Share to Instagram) کم‌کم در فضای وب ظاهر می‌شود و به شما امکان می‌دهد محصولات موردعلاقه را ذخیره کنید و به‌دنبال استایل‌های مشابه در داخل اپلیکیشن بگردید. 

۲۰۲۲

سیستم پیام‌رسانیِ اینستاگرام با واتساپ و SMS هماهنگ می‌شود و توانایی برقراری ارتباط با آن‌ها را پیدا می‌کند. مؤسسه‌ی پژوهشی Cheshire Analytics تخمین می‌زند تا پایان سال ۲۰۲۲، نیمی از تمامی پیام‌هایی که بر بستر موبایل ارسال می‌شوند از سرورهای فیسبوک عبور ‌کنند.


اینستاگرام رقیب نت‌فلیکس را با نام Flicks راه‌اندازی می‌کند. اولین تلاش جدی اینستاگرام در حوزه‌ی فیلم گروهی جهانی از اینفلوئنسرها را شامل می‌شود و به‌گونه‌ای طراحی شده که بیشترین لذت را به کاربران موبایل منتقل کند. تماشای محتوا به‌صورت محدود امکان‌پذیر است. در همین دوران یک اینفلوئنسر با استفاده از کارت اعتباری مادرش جزیره‌ای کوچک خریداری می‌کند و این کار در بین اینفلوئنسرها مرسوم می‌شود. خریداری جزیره به نمادی برای وضعیت آن روزها تبدیل می‌شود و صنعت خرید‌و‌فروش جزیره که توسط انسان‌ها ایجاد شده در عرض یک سال به ارزشی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد. 

۲۰۲۳

اینستاگرام سرویس‌های IG Cards و IG Codes و Insta Tap Points را راه‌اندازی می‌کند تا فروشندگان فیزیکی بتوانند ازطریق اپلیکیشن اینستاگرام، خریدها را پذیرش کنند. هزینه‌های ارزش‌افزوده‌ی کمتر و یکپارچگی این روش خرید با روش‌های اجتماعی (همچون تخفیف‌های محبوب Share to Buy) باعث می‌شوند فروشگاه‌های لوازم خانگی و خرده‌فروشی‌های مد و رستوران‌ها به‌شکلی گسترده از اینستاگرام استقبال کنند. 

پس از علاقه‌ی شدید مردم به جعبه‌های رمزآلود (Mystery Box)، اینستاگرام Instabox را راه‌اندازی می‌کند که به شما امکان می‌دهد اقلامی تصادفی را که خودتان از ماهیت آن‌ها خبر ندارید در عرض یک شب دریافت کنید. یکی از مدیرمحصول‌های اینستاگرام در آن زمان می‌گوید:‌ «جعبه‌های ما نسبت‌به دیگر جعبه‌های رمزآلودی که در بازار پیدا می‌شوند دو برابر رمزآلودتر هستند». پس از اینکه سه خریدار اعضای بدن را دریافت می‌کنند، جعبه‌های اینستاباکس از بازار جمع‌آوری می‌شوند. 

[تصویر اطلاعیه‌ی کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده با محوریت جمع‌آوری اینستاباکس از بازار]

اینستاگرام سرویسی مشابه اوبر برای رقابت با آن، راه‌اندازی می‌کند. این سرویس شما را قادر می‌سازد با منتشر کردن یک ویدئو از منطقه‌ای که در آن حضور دارید، راننده را فرا بخوانید. 

سرویس اینستاگرام نیوز (Instagram News) شروع‌به‌کار می‌کند و زمان زیادی نمی‌گذرد که به اصلی‌ترین منبع خبری برای جوان‌ترین کاربران اینستاگرام تبدیل می‌شود. در همین راستا صنعت خبری جدیدی با محوریت خبررسانی در مناطق محلی شکل می‌گیرد و کاربران شروع‌به خبررسانی از منطقه‌ی خود می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود کسب‌و‌کارهای کوچک، یک‌شبه به جاذبه‌ی توریستی تبدیل شوند. 

۲۰۲۴

صدها نفر از اینفلوئنسرها اینستاگرام را به ایجاد اتحادیه‌ای جدید تهدید می‌کنند؛ این اینفلوئنسرها می‌گویند اینستاگرام باید بخشی از سود IG Shops را به آن‌ها بدهد. اینستاگرام به درخواست آن‌ها پاسخ نمی‌دهد و شماری از رهبران این جنبش برای همیشه از پلتفرم اینستاگرام بیرون انداخته می‌شوند. 

[تصاویری از تجمعات اعتراض‌آمیز اینفلوئنسرها با شعار «ظاهر ما، زندگی ما»]

اینستاگرام سرویس مشابه Lolcate می‌سازد؛ این اپلیکیشن که محبوبیت ناگهانی پیدا می‌کند، باعث می‌شود نوجوانانی که در مناطق غیرقابل‌پیش‌بینی به‌یک‌باره حاضر می‌شوند، تبدیل به ستاره شوند. والدین با ذکر دلایلی همچون گم شدن فرزندشان شروع‌به انتقاد از این سرویس می‌کنند. 

اینستاگرام سرویس Stores را راه‌اندازی می‌کند و ازطریق آن به خرده‌فروشی‌ها امکان می‌دهد فروشگاه‌های واقعیت افزوده خلق کنند. کاربران می‌توانند به‌صورت مجازی لباس‌های فروشگاه را بر تن کنند و با آن لباس‌ها از خود عکس بگیرند و سپس به‌اشتراک بگذارند. خرده‌فروشی‌های مستقل ادعا می‌کنند فروشگاه‌های مجازی معادل دزدی از فروشگاه است؛ زیرا اینفلوئنسرها با این روش، بدون تهیه کردن محصولات از آن‌ها سود می‌برند. 

قابلیت جدید Instachow برای تحویل غذا به کاربران آغازبه‌کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد عکس هر غذایی را که دیدید، در این بخش وارد کنید و اپلیکیشن به‌صورت خودکار، نزدیک‌ترین نتیجه به عکس آن غذا را از یکی از رستوران‌های مجاور سفارش می‌دهد. رستوران‌هایی که نمی‌توانند به‌شکلی مناسب غذاهای موردنیاز کاربران را تهیه کنند، در اغلب اوقات با شکایات متعدد مواجه و سپس از پلتفرم بیرون انداخته می‌شوند.

سپس آشپزخانه‌های تاریک (Dark Kitchens) روی کار می‌آیند. این آشپزخانه‌ها به‌طور ویژه در زمینه‌ی طبخ وعده‌های غذایی که از آن‌ها عکس گرفته شده است، فعالیت خواهند کرد. رستوران‌هایی که وعده‌های غذایی بسیار کوچک سرو می‌کنند کم‌کم بر بازار غالب می‌شوند، زیرا تنوع غذایی بسیار بالایی دارند. کوچک بودن غذاها باعث می‌شود عکاسان بتوانند تعداد زیادی از آن‌ها را درون یک عکس جای دهند (درحالت معمول: چایِ داغ، سه کاسه نودل، یک شیرینی ماکارون کوچک و... .)

۲۰۲۵

نخستین نسخه از اینستاگرام لنز (Instagram Lens) برای اپل گلس و عینک‌های هوشمند سری گلکسی گلس سامسونگ و و دیگر عینک‌های هوشمند منتشر می‌شود. این اپلیکیشنِ واقعیت‌ افزوده روی افراد و مکان‌هایی که ازطریق عینک می‌بینید فیلتر اضافه می‌کند.

به‌لطف اپلیکیشن اینستاگرام لنز پوست مردم صاف می‌شود، استخوان گونه فرم‌دار می‌شود، مژه‌ها بلندتر به‌نظر می‌رسند، چشم‌ها بزرگ‌ترند و لب‌ها همچون لب‌های پروتز‌شده به‌نظر می‌رسند. برای کسانی که به ریش علاقه دارند، فیلتر اینستاگرام لنز بهترین ابزار است. اگر ریش نخواهید، می‌توانید با اینستاگرام لنز ریش را از بین ببرید. به‌لطف این اپلیکیشن آسمان آبی‌تر و ابرها جذاب‌ترند و چمن‌ها همواره اصلاح‌شده و مرتب به‌چشم می‌آیند. در پاییز، انبوهی از برگ‌های درختان روی زمین ظاهر می‌شوند.

در همین دوران، کاربران مشغول‌به انتقاد از اینستاگرام لنز می‌شوند و می‌گویند این ابزار واقعیت افزوده زیبایی‌های غیرواقعی به دنیا تزریق می‌کند. مدتی بعد، نویسندگانی که همسرشان راضی نمی‌شود عینک را در خانه بردارد، دست‌به‌کار می‌شوند و مقالاتی در این زمینه می‌نویسند. یک زن که همسرش کاربر اپل گلس محسوب می‌شود، می‌گوید: «شوهرم به من گفت مهم نیست که فیلترها مرا چگونه نشان می‌دهند؛ اخلاق و باطن مهم است». 

[فیلتری در سطح جهان اعمال می‌شود: نسل اول عینک‌های هوشمند در حدود سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، استایل و رنگی تصادفی به اشیاء می‌بخشند]

اینستاگرام سرویسی جدید را معرفی می‌کند که به شما امکان می‌دهد با پست کردن تصویر از محصولات یک شرکت، سهام آن شرکت را خریداری و معامله کنید. در جریان نمایش نسخه‌ی آزمایشی این قابلیت، یکی از مدیران اجرایی اینستاگرام تصویری از خودروی تسلا مدل ۸ خود را ثبت کرد، اما نتوانست معامله را تکمیل کند؛ زیرا در آن لحظه‌ به‌دلیل حادثه‌ای که در توییتر رخ داده بود، معاملات به‌حالت تعلیق درآمده بودند.

۲۰۲۶

شرکت Quibi که در حوزه‌ی رسانه‌های کلاسیک فعالیت می‌کرد و در آن زمان از بین رفته بود مدعی شد اینستاگرام یکی از پتنت‌ها را نقض کرده است. بااین‌حال اینستاگرام در خارج از دادگاه سریعا با این شرکت به توافق دست پیدا کرد.

InstaImplants قابلیت جدید اینستاگرام است که به اینفلوئنسرها امکان می‌دهد تراشه‌های بی‌سیم کوچک را درون گردن خود جاسازی کنند؛ این تراشه‌ها می‌توانند با اینستاگرام لنز ارتباط بگیرند و به اپلیکیشن بگویند که کاربر به چشم افراد دیگر، چگونه به‌نظر برسد. افراد نوجوان ظاهری عجیب‌و‌غریب برای خود انتخاب می‌کنند تا والدین خود را اذیت کنند. طرفداران سلبریتی‌ها ظاهری کاملا شبیه به سلبریتی موردعلاقه‌شان برای خود می‌سازند. مدت زیادی نمی‌گذرد که شرکت‌ها فرایند توسعه‌ی چهره‌های سفارشی را آغاز می‌کنند. این چهره‌های سفارشی در بسته‌های ویژه به طرفداران فروخته می‌شوند و به‌همراه آن‌ها جعبه‌های رمزآلود دردسترس خریدار قرار می‌گیرد. 

اینستاگرام سرویسی مشابه Airbnb راه‌اندازی می‌کند. کاربران در این سرویس جدید می‌توانند با جابه‌جایی در بین تصاویر، خانه‌ها یا آپارتمان‌هایی را که می‌توانند از پس هزینه‌ی آن‌ها بربیایند اجاره کنند. 

۲۰۲۷

فیسبوک پروژه‌ی جدیدی برای ایجاد شهر دیجیتالی روی کار می‌آورد؛ اما این پروژه باعث نابودی هزاران هکتار جنگل بارانی می‌شود. پس از این اتفاق، سرمایه‌گذاران علاقه‌ی خود را به فیسبوک از دست می‌دهند و این شرکت متحمل ضرر زیادی می‌شود. در پی این اتفاق، فیسبوک به The Instagram Group تغییر نام می‌دهد. 

[لوگوی Instagram Group به‌همراه لوگوی سرویس‌های مختلف شامل WhatsApp و Messenger و Lens و Shops و Flicks و Clips و Pops و Go و... ]

Baldwell Grou، شرکتی برجسته در حوزه‌ی تحلیل بازار، پیش‌بینی می‌کند که تا ۲۰۴۰ سه‌چهارم تمامی کالاهای فروخته‌شده در ایالات متحده‌ی آمریکا، بر بستر اینستاگرام به‌فروش برسند. 

پس از سال‌ها نگرانی درباره‌ی نظارت روی محتوا و تحریف واقعیت (فیلترهای واقعیت افزوده)، اینستاگرام طرحی تحت عنوان «قانون‌گذار مجازی» روی کار می‌آورد که امکان تصویب کردن تغییرات سیاست‌های کاری پلتفرم را فراهم می‌کند. همچنین طرح یادشده تلاش کرد جلوی بازنویسی فیلترها به‌نفع افراد ثروتمند گرفته شود.

در این دوران کاربران به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ در بخش پایینی برترین اینفلوئنسرها و طراحان محبوب فیلتر و مجموعه‌ای از نوجوانانی که محتواهایشان وایرال شده است، حضور دارند. بخش بالایی شامل رهبرانی است که توسط تیم اینستاگرام انتخاب می‌شوند. تیم مدیران اجرایی اینستاگرام توسط سهام‌داران اصلی مدیریت می‌شود و همین سیاست، مارک زاکربرگ را به‌عنوان مدیر اصلی نگه می‌دارد.

نهادهای رگولاتوری اروپایی شروع‌به انجام تحقیقات گسترده روی اینستاگرام می‌کنند تا بفهمند که این پلتفرم در بازارِ پرداخت‌های واقعیت افزوده رفتار انحصارگرایانه دارد یا خیر. تحقیقات به‌طور عمده روی این موضوع صورت می‌گیرد که احتمالا اینستاگرام نمی‌گذارد دیگر اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده‌ی مخصوص عینک‌های هوشمند در بازار رقابت کنند. رهبران آمریکا می‌گویند که یک شرکت آمریکاییِ به‌خصوص به‌دلیل موفقیت‌هایی که کسب‌کرده، به‌صورت ناعادلانه هدف نهادهای رگولاتوری اروپایی قرار گرفته است.

۲۰۲۸

کیتی فلایستایل، سناتور آمریکایی و اینفلوئنسر پیشین اینستاگرام، به‌صورت عمومی اعلام نکرد که برای انجام تبلیغات کرم ضد خستگی چشم پول دریافت کرده و به‌همین دلیل توسط دادگاه جریمه شد. این محصول که جزو بازارِ نوظهور و درحال‌پیشرفتِ استروئید‌های تأییدنشده با دوز پایین بود تلاش می‌کرد فشاری را که نمایشگرها به چشم وارد می‌کنند، کاهش دهد.

کیتی فلایستایل در سال اول کار خود نیمی از پست‌هایش را با محوریت کرم ضد خستگی چشم منتشر کرد. این سناتور در دفاع از خود گفت حتی درصورتی‌که تبلیغات انجام نمی‌داد نیز از این کرم استفاده می‌کرد. او در ادامه گفت کالایی که به رایگان دریافت کرده و همچنین پولی که بابت پست‌ها به حسابش ریخته شده نمی‌تواند او را به‌عنوان حامی پروژه‌ی کرم ضد خستگی چشم معرفی کند؛ زیرا این کرم محصولی واقعا عالی بود. شماری از فعالان از فلایستایل خواسته بودند که از مقام خود کناره‌گیری کند و این سناتور آن‌ها را تهدید کرد.

[تصاویر تبلیغاتی منتشرشده از کیتی فلایستایل درحالی‌که دور چشم خود از کرم سبزآبی موردبحث استفاده می‌کند]

اینستا اپس (Insta Apps) به دیگر شرکت‌ها امکان می‌دهد سرویس‌های دیگری درون اینستاگرام لنز خلق کنند. در زمان آغازبه‌کار، نایکی کفش ورزشی به اینستاگرام لنز اضافه کرد. کاربر می‌توانست این کفش ورزشی را بخرد و سپس از آن در نسخه‌ی واقعیت افزوده‌ی خود که برای سایر مردم به‌نمایش درمی‌آمد استفاده کند. شرکت ساب‌وی اپلیکیشن ساندویچ جدیدی برپایه‌ی واقعیت افزوده خلق کرد که باعث می‌شود بقیه شما را در حال خوردن ساندویچ ببینند. زمان زیادی نمی‌گذرد که به‌اشتراک‌گذاری عکس با ساندویجِ نیمه‌خورده‌شده، ترند می‌شود. 

۲۰۲۹

مارک زاکربرگ ویدئوی اولین قدم‌های خود بر مریخ را در اینستاگرام منتشر می‌کند.

[ویدئوی منظره‌ی مریخ]

هکری ۱۳ ساله حساب اینستاگرام رئیس‌جمهور آمریکا را هک و بیانیه‌ای در آن منتشر می‌‌کند. در این بیانیه، طلای الکترونیکی آمریکا به‌رایگان ارائه داده می‌شود. این طلا قیمت طلای واقعی را هدف قرار می‌دهد و قیمت خودش به‌شدت بالا می‌رود. کاخ سفید سپس بیانیه‌ای منتشر کرد و نوشت: «حساب ریاست‌جمهوری هک شده بود. طلای الکترونیکی آمریکا، ارز دیجیتال تأییدشده محسوب نمی‌شود». 

اینستاگرام نسخه‌ی مشابه اپلیکیشن Datadive را با محوریت «ضد حریم خصوصی» راه‌اندازی می‌کند. کاربران ازطریق این سرویس می‌توانند برای دریافت پول اطلاعات شخصی خود همچون تاریخ تولد و مشکلات پزشکی و شماره تأمین اجتماعی (SSN) و موارد دیگر را فاش کنند. 

فعالان به‌دلیل باز شدن سرویس جدید اینستاگرام تاور (Instagram Tower) از اینستاگرام انتقاد کردند. آن‌ها گفتند Instagram Tower باعث شده زندگی روزمره‌ی مردم بیش از حد به‌حالت دیجیتالی دربیاید؛ از پرداخت‌ها گرفته تا خرید لباس. فردی به نمایندگی از اینستاگرام گفت: «هیچ کاربری مجبوربه استفاده از Insta Lens یا IG Pay یا Share to Buy نیست. ارزهای الکترونیکی سنتی هنوز هم در بسیاری از مناطق پذیرفته می‌شوند». 

۲۰۳۰

مارک زاکربرگ به سناتور فلایستایل پیشنهاد داد که او را فرماندار ایالت سیلیکون‌ولی کند؛ اما این پیشنهاد رد شد، سپس زاکربرگ شایعه‌هایی را که می‌گفتند او قصد دارد در سال ۲۰۲۳ برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند، رد کرد. زاکربرگ در آن زمان گفت قصد دارد همچنان روی اینستاگرام تمرکز کند، پلتفرمی که «کارهای زیادی برای انجام دادن دارد». مارک زاکربرگ دستور داد طرح «قانون‌گذاری مجازی» به مسیری اختیاری برای ایجاد قوانین دیجیتالی تبدیل شود؛ بنابراین استفاده از آن ضروری نباشد. در پی این کار، منتقدان گفتند زاکربرگ قصد دارد قدرت خود را در مدیریت اینستاگرام تحکیم کند. 

مارک زاکربرگ تعرفه‌ی جدیدی تحت عنوان اینستاتکس (InstaTax) روی تمامی معاملات بر بستر اینستاگرام اعمال می‌کند. زاکربرگ می‌گوید پولی که از این راه به‌دست می‌آید به ایجاد یک صندوق مالی مستقل برای تأمین نیازهای مالی پروژه‌های کار عمومی دیجیتالی اختصاص داده می‌شود. در نخستین مرحله‌ی پروژه، پیش‌دبستانی‌های دیجیتالی ایجاد می‌شوند. 

بیلبوردهای تبلیغاتی مجازی روی کار می‌آیند و برای پروژه‌ی Z Works که توسط زاکربرگ تصویب شده، تبلیغات می‌کنند. این پروژه‌ی جدید در تلاش برای تولید فیلترهای هوا و تقویت‌کننده‌های مجازی غذا و الگوریتم جدیدی که بازدید بیشتری برای اینفلوئنسرهای معمولی به‌ارمغان می‌آورد است. 

نرخ محبوبیت مارک زاکربرگ سر به فلک می‌کشد، بااین‌حال فعالان می‌گویند ناظران مجازی زاکربرگ برای اعمال فیلترهایی که با ماهیت اینستاگرام هم‌خوانی دارد رفتاری سخت‌گیرانه از خود نشان می‌دهند. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهند افراد نوجوان به‌دلیل وجود مجموعه‌قابلیت‌های غیرکاربردی و افزایش علاقه‌ی والدین‌شان به اینستاگرام، به‌سرعت در حال ترک این پلتفرم هستند. اینستاگرام نسخه‌ی مشابه سرویس Quikpics را راه‌اندازی می‌‌کند؛ این سرویس، سرویس ساده‌ی دوبعدی برای اشتراک‌گذاری عکس است که به‌دلیل رعایت استانداردهای زیبایی‌شناسی مینیمال، توسط نسل جدید مورداستقبال قرار می‌گیرد. 


آموزش غیرفعال ساختن موقت اکانت اینستاگرام [Temporarily Disable Instagram Account]

آموزش غیرفعال ساختن موقت اکانت اینستاگرام [Temporarily Disable Instagram Account]

در این آموزش یاد می گیرید که چگونه می توانید به جای حذف دائمی اکانت اینستاگرام، آن را بطور موقت غیرفعال نمایید تا در صورت نیاز بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

آموزش غیرفعال سازی موقت اکانت اینستاگرام [Temporarily Disable Instagram Account]:

ـ ابتدا در مرورگر کامپیوتر یا گوشی خود به آدرس زیر مراجعه کرده سپس روی Log in کلیک کنید

www.instagram.com


ـ پس از وارد کردن نام کاربری Username و رمز عبور Password اکانت اینستاگرام خود روی Log in کلیک کنید


ـ وقتی وارد اکانت خود شدید  روی آیکن آدمک کلیک کنید

ـ حال روی گزینه Edit Profile کلیک کنید

ـ در صفحه باز شده با اسکرول به پایین گزینه ای به نام Temporarily disable my account را مشاهده خواهید کرد روی این گزینه کلیک کنید


ـ حال یکی از گزینه های داخل کادر را انتخاب کرده و پس از وارد نمودن دوباره رمز عبور خود روی Temporarily Disable Account کلیک کنید تا اکانت شما به طور موقت غیرفعال گردد. (توجه: شما در هفته فقط یکبار می توانید اکانت خود را غیرفعال نمایید)


آموزش فعال سازی دوباره اکانت اینستاگرام [Reactivate Disabled Instagram Account]:

ـ برای فعال سازی دوباره اکانت اینستاگرام غیر فعال شده کافی است دوباره نرم افزار را در گوشی خود باز کرده و با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.


اگر میخواهید کلا و به صورت دائم اکانت خود را پاک کنید مطلب زیر را بخوانید


آموزش ساده ترین روش برای حذف اکانت اینستاگرام Delete Instagram Account

آموزش ساده ترین روش برای حذف اکانت اینستاگرام Delete Instagram Account

آموزش ساده ترین روش برای حذف اکانت اینستاگرام Delete Instagram Account
امروزه شبکه مجازی اینستاگرام به هویتی برای برخی افراد تبدیل شده است. اخیرا اینستاگرام اعلام کرده است که بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر از سرتاسر جهان از این شبکه استفاده می کنند. لذا ارائه آموزشهای لازم بخصوص در بخش مدیریت اکانت این شبکه بسیار ضروری می باشد. در این آموزش قصد داریم ساده ترین روش برای حذف اکانت اینستارگام را مطرح نماییم.

[توجه: روشهای پیچیده زیادی در وب ارائه شده اما این روش تنها در چند مرحله ساده اکانت شما را به طور دائم حذف خواهد کرد. ضمنا در این آموزش اکانت شما همراه با پستها و مطالب گذاشته شده برای همیشه از اینستاگرام پاک شده و غیر قابل بازگشت خواهد بود پس لطفا با آگاهی قبلی اقدام به انجام آن نمایید]

نکته: شما می توانید به جای حذف دائمی اکانت خود، به طور موقت اقدام به غیرفعال کردن آن نمایید. برای یادگیری این روش می توانید به آموزش موجود در  لینک زیر مراجعه نمایید:

آموزش غیرفعال ساختن موقت اکانت اینستاگرام [Temporarily Disable Instagram Account]

آموزش حذف دائمی اکانت اینستاگرام Permanently Delete Instagram Account:

ـ مرورگر گوشی (مانند Chrome) را باز کرده و به آدرس زیر مراجعه نمایید (توجه: می توانید از مرورگر کامپیوتر هم استفاده کنید):

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent

ـ در صفحه باز شده نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password) اکانتتون رو وارد کرده و روی Log in کلیک کنید


ـ در ادامه روی کادر پایین گزینه ?Why are you deleting your account کلیک کنید


ـ حال در کادر باز شده یکی از گزینه ها را انتخاب کنید


ـ در ادامه داخل کادر پایین گزینه To continue, please re-enter your password رمز عبور اکانتتون رو مجددا وارد کرده و روی گزینه Permanently delete my account کلیک کنید تا اکانت شما پاک شود.


ـ امیدواریم آموزش فوق مفید واقع شده باشد 

آموزش اینستاگرام از صفر تا صد

تعداد کاربران اینستاگرام از مرز یک میلیارد نفر گذشته است. همین آمار نشان می دهد این برنامه تا چه حد از اهمیت بالایی برخوردار است و روز به روز در میان افراد بیش تری گسترده تر می شود. اگر شما هنوز جزو این یک میلیارد نفر نیستید یا به تازگی می خواهید به این آمار بپیوندید پس در این مقاله همراه باشید. ما در تیم فالوجت، تلاش خواهیم کرد از صفر تا صد کار با اینستاگرام و هر آنچه که برای ان لازم خواهید داشت را در این مقاله به شما آموزش دهیم.
آموزش اینستاگرام از صفر تا صد

ساخت اکانت اینستاگرام و طریقه ثبت نام


ابتدا برنامه اینستاگرام را مطابق با سیستم عامل گوشی خود دانلود کنید. برای گوشی های اندروید می توانید از بازار و گوگل پلی استور، و برای سیستم عامل ios از اپ استور استفاده کنید. اگر مدل گوشی شما قدیمی می باشد ممکن است اخرین نسخه اینستاگرام روی گوشی تان جواب ندهد. پس بهتر است به دنبال نسخه هایی از اینستاگرام باشید که با نسخه سیستم عامل تان هماهنگی دارند.


پس از نصب، برای استفاده از این اپلیکیشن، باید ابتدا عضو آن شوید. ساختن اکانت و ثبت نام در اینستاگرام نیازمند دقت است و کار سختی نیست. ابتدا از طریق قسمت Sign up در پایین صفحه، مراحل ثبت نام را انجام دهید.

در هنگام ثبت نام حتما شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید. زیرا در صورت فراموشی رمز عبور، با کمک آن ها می توانید اکانت خود را بازیابی کنید.


بد نیست بدانید با کمک آپدیت های جدید اینستاگرام می توانید 5 اکانت را به صورت هم زمان در اپلیکیشن آن مدیریت کرد. اگر نیاز به اکانت های بیشتری در اینستاگرام دارید بد نیست به مطلب زیر نگاهی بیندازید.


قسمت های مختلف برنامه اینستاگرام


زمانی که اکانت خود را ساختید و وارد اینستاگرام شدید صفحه ای مانند شکل زیر را خواهید دید که قسمت های مختلفی دارد. در این قسمت ابتدا یک معرفی کوتاهی بر هر قسمت خواهیم داشت. سپس در ادامه به صورت طولانی تر و دقیق تر، قسمت های مختلف هر کدام را توضیح می دهیم.


در پایین صفحه 5 علامت مختلف وجود دارد. که با ضربه زدن روی هر کدام، می توانید وارد آن قسمت شوید. نمایه خانه که به آن Homeو فید هم گفته می شود مثل یک صفحه روزنامه است. هر کسی که در فهرست دوستان شما باشد و چیزی در اینستاگرام منتشر کند، در این جا به نمایش می آید.


علامت ذره بین به معنای جست و جو کردن است. به همین دلیل به ان سرچ اینستاگرام یا اکسپلور هم گفته می شود.  در این قسمت می توانید چیزهایی را که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.


علامت جمع در این جا به معنای افزودن است. وقتی می خواهید عکس یا فیلمی را در اینستاگرام انتشار دهید باید از این قسمت استفاده کنید.


علامت قلب در افزونه پایین برنامه اینستاگرام، نشانگر اعلانات است که به آن نوتیفیکیشن هم گفته می شود. هر زمان که کسی نسبت به پیج شما عکس العمل نشان دهد در این جا به شما اعلام می شود.


اخرین گزینه افزونه پایین مربوط به صفحه شخصی شما و تنظیمات مربوط به آن است. به این قسمت اصطلاحا پروفایل گفته می شود و در ادامه مفصل توضیح داده خواهد شد.


در قسمت بالا، سمت راست یک فلش وجود دارد که به آن دایرکت گفته می شود. این قسمت صندوق پیام رسان شماست. هر پیامی که بفرستید یا برای شما فرستاده شود در این قسمت می توانید پیدایش کنید.


در قسمت پایین تر، یک نواری وجود دارد که به آن استوری یا داستان گفته می شود. در استوری عکس ها و فیلم هایی به اشتراک گذاشته می شوند که تنها 24 ساعت به دیگران نمایش داده می شوند.

آموزش اینستاگرام از صفر تا صد

تنظیمات پروفایل اینستاگرام

بعد از اینکه در اینستاگرام اکانت خود را ساختید، بهتر است اطلاعات آن را تکمیل کنید. با ما همراه باشید تا گام به گام این مراحل را طی کنید.

قسمت های مختلف پروفایل اینستاگرام شما در شکل  زیر مشخص شده است. عکس پروفایل، نام کاربری و بیو شما اصلی ترین ارکان پروفایل شما را تشکیل می دهند. برای ویرایش آن می توانید از قسمت Edit Profile اقدام کنید. بیو نشان گر یک توضیح کوتاه درباره خودتان است که نوشتن آن اختیاری است. این توضیح می تواند درباره علاقه مندی ها، تحصیلات، زمینه کاری، محل زندگی، وضعیت تاهل و … باشد.

در قسمت بالا سه عدد نمایش داده می شود. عدد اول مربوط به عکس ها و فیلم هایی است که در اینستاگرام منتشر کرده اید. به این عکس و فیلم ها اصطلاحا پست اینستاگرام گفته می شود.

عدد دوم بیانگر فالوورها یا دنبال کنندگان شماست. فالوورها کسانی هستند که دوست دارند عکس ها و فیلم هایی که در اینستاگرام منتشر می کنید را ببینند.

عدد سوم بیانگر تعداد فالووینگ ها یا دنبال شوندگان شماست. فالووینگ ها کسانی هستند که شما تمایل دارید از عکس ها و فیلم هایی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارند آگاه شوید.

اگر بر روی هر کدام از این اعداد ضربه بزنید می توانید لیست فالوورها یا فالووینگ های خود را ببینید.

در پایین هم می توانید پست هایی که به اشتراک گذاشته اید را مشاهده کنید. در گزینه کنار آن عکس ها و پست هایی که اسم شما روی آن تگ شده است را می توانید مشاهده کنید. تگ کردن امکانی ست که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار می دهد. مثلا زمانی که یک نفر، می خواهد یک عکس دسته جمعی را به اشتراک بگذارد می توانید با امکان تگ کردن، نام کاربری هر شخص را روی آن بنویسد.

آموزش اینستاگرام از صفر تا صد

تنظیمات اینستاگرام

در قسمت سمت راست بالا یک گزینه سه خط شکل وجود دارد. این گزینه محل تنظیمات کلی است. دنبال هر تنظیمات خاصی که می گردید در این جا می توانید پیدا کنید.

اگر روی این گزینه ضربه بزنید می توانید قسمت های مختلفی را مشاهده کنید که در شکل نشان داده شده است.

در قسمت اول، هر استوری که شما به اشتراک بگذارید در اینجا ذخیره خواهد شد و می توانید بعدا آن را ببینید. در قسمت بعدی اطلاعات شخصی شما، مانند تاریخ تولد، نام کاربری، شماره تلفن و ایمیل تان را می توانید ببینید و ویرایش کنید.

قسمت Nametag برای به اشتراک گذاشتن نام کاربری شما با دیگران است و مانند کد QR عمل می کند. با اسکن این تصویر توسط اینستاگرام مستقیما به پیج شخص خواهید رفت و نیازی به تایپ اسم او ندارید.

در قسمت بعدی، پست هایی که از دیگران دیده اید و ذخیره کرده اید را می توانید در این جا مشاهده کنید. در مورد ذخیره کردن پست های اینستاگرام بعدا توضیح بیش تری خواهیم داد.

کلوزفرند یا دوستان نزدیک خاصیت جدیدی است که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است و با کمک آن می توانید استوری تان را برای افراد خاصی به نمایش در آورید. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری بگیرید مطلب زیر را از دست ندهید:

با کمک گزینه جست و افراد می توانید مخاطبین و دوستان خود را که در اینستاگرام فععال هستند پیدا کنید. اما برای استفاده کردن از این گزینه باید به اکانت Facebookخود متصل شوید.

اما گزینه مهمی که در اینجا وجود دارد قسمت تنظیمات است که مانند یک همبرگر کوچک در پایین سمت چپ افزونه وجود دارد. در این قسمت می توانید خصوصی یا عمومی بودن پیج، زبان، اعلانات و … را تنظیم کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ما با عنوان تنظیمات اینستاگرام مراجعه کنید.

آموزش اینستاگرام

آشنایی با قسمت های مختلف خانه یا فید اینستاگرام

همان طور که قبلا هم گفتیم در این قسمت عکس و فیلم های دوستان شما به نمایش در می آید. در زیر هر پست، نمادهای مختلفی دیده می شود. نماد قلب، بیانگر لایک کردن یا پسندیدن است. با زدن روی گزینه قلب، شما آن پست را لایک خواهید کرد. نماد بعدی که شبیه ابر است، نظرهای افراد یا کامنت را نشان می دهد. با زدن بر روی این گزینه می توانید نظر خودتان را درباره پست بیان کنید.

شما می توانید در کامنت ها، دوستان خود را منشن کنید. منشن کردن مانند صدا کردن اشخاص است. وقتی مخاطب شما یک فرد خاص است، مثلا می خواهید جواب کسی را بدهید می توانید از این گزینه استفاده کنید. برای این کار در کامنت خود، ابتدا @ و سپس بعد از آن، نام کاربری او را وارد کنید. قسمت منشن شده، به رنگ آبی در خواهد امد. در عکس زیر می توانید نمونه ای از آن را ببینید.

با کمک نماد فلش می توانید آن پست را برای مخاطبین خود ارسال کنید یا در استوری تان منتشر کنید.

با کمک نماد پرچم مانند، می توانید این پست را ذخیره کنید. سپس این پست را می توانید در قسمت پروفایل خود، همان طور که در بالا توضیح دادیم ببینید.

در بعضی پست ها، چند عکس به صورت آلبومی به اشتراک گذاشته شده است که به صورت چند نقطه چین زیر عکس مشخص است. با حرکت دادن این عکس به سمت راست یا چپ می توانید اسلایدهای بعدی را نیز مشاهده کنید.

در قسمت بالای خانه، استوری ها قابل مشاهده هستند. استوری ها تنها 24 ساعت به دیگران نمایش داده می شوند. اما در صورتی که تمایل داشتید این استوری ها ذخیره شوند می توانید به هایلایت خود اضافه کنید.

برای اینکه ببینید چگونه می توان استوری گذاشت و تنظیمات مختلف آن به چه صورت است، حتما مطلب زیر را مطالعه کنید:

بیشتر بخوانید: نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام

آموزش اینستاگرام

آشنایی با سرچ یا اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور یا سرچ اینستاگرام جایی ست که می توانید پست های متنوع را بیابید. در این قسمت، پست هایی که به نظر می رسد برای شما جذاب است به نمایش در می آید. این پست ها بر اساس پیج هایی است که فالو یا دنبال کرده اید.

آموزش اینستاگرام

کاربرد دیگری که این قسمت دارد جست و جو کردن یک محتوای خاص است. برای این کار در ذره بین بالا، عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید.

نتایج جست و جو شده قسمت های مختلفی دارد. در قسمت اول، بالاترین نتایج جست و جو به نمایش در می آید. در قسمت دوم می توانید اکانت ها و پروفایل هایی که این عبارت  مثلا گل، را دارد نشان می دهد. در قسمت سوم، پست هایی که در زیر آن ها هشتگ گل وجود دارد را می توانید ببینید. هشتگ گل، به معنای #گل است. بسیاری از افراد، در زیر پست ها، از هشتگ استفاده می کنند تا در جست وجوهای مختلف نمایش داده شوند.

در قسمت آخر، همه مکان هایی که عبارت گل در آن ذکر شده است می توانید ببینید. با کمک قسمت اکسپلور می توانید اشخاص یا پست هایی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

آموزش اینستاگرام

افزودن عکس و فیلم به عنوان پست اینستاگرام

روی نماد جمع بزنید. می توانید از گالری خود یک یا چند عکس انتخاب کنید. اگر بر روی گزینه های ویدیو یا فوتو بزنید می توانید مستقیما عکس و فیلم بگیرید و به اشتراک بگذارید. برای انتخاب چندتایی عکس، روی گزینه ای که شبیه چند مربع روی هم است ضربه بزنید.

پس از انتخاب عکس روی گزینه Next بزنید. پس از آن، فیلترهای مختلفی را در اختیار شما قرار داده می شود که می توانید بر روی عکس خود اعمال کنید. پس از زدن گزینه Next به مرحله بعد خواهید رفت. در این قسمت می توانید کپشن یا توضیحات عکس را بنویسید. هم چنین می توانید از هشتگ های مناسب پست خود استفاده کنید.

علاوه بر این، امکان افزودن مکان عکس و تگ گردن اشخاص نیز وجود دارد که می توانید در شکل زیر ببینید.

آموزش اینستاگرام

آشنایی با اعلانات اینستاگرام

هر اتفاقی که در پیج شما رخ دهد در قسمت اعلانات به شما خبر داده می شود. این نوتیفیکیشن ها مربوط به لایک کردن پست های شما، کامنت هایی که در آن گذاشته می شود و درخواست های فالو کردن می باشد. هم چنین اگر این قسمت را تا انتها بروید لیست افراد پیشنهادی که ممکن است در مخاطبین شما باشند، یا شما را فالو کرده باشند یا دوستان مشترک زیادی با شما داشته باشند را ببینید. با زدن بر روی گزینه فالو می توانید آن ها را به لیست فالووینگ خود اضافه کنید. در غیر این صورت روی علامت ضربدر بزنید و درخواست او را رد کنید. اگر پیج شما به حالت عمومی یا Public باشد تمامی درخواست های فالو به صورت خودکار پذیرفته می شوند. برای اینکه این اتفاق نیفتد می توانید پیج تان را به حالت خصوصی یا Private تغییر دهید. این کار را در قسمت تنظیمات پروفایل انجام دهید.

آموزش اینستاگرام

چگونه پیج ها و افراد مختلف را فالو کنیم؟

برای این کار می توانید از صفحه اکسپلور یا جست و جو استفاده کنید. پیج هایی که شما در فهرست فالو ندارید گزینه ابی رنگ follow در کنار اسم شان به نمایش در می اید. که با ضربه زدن بر روی آن پیج مورد نظر  را دنبال خواهید کرد. و از این به بعد پست های آن برای شما در صفحه خانه تان به نمایش در خواهد آمد.

می توانید موضوعات مختلف را جست و جو کنید. از بین پست هایی که برای شما به نمایش در می آید، پیج های مورد نظرتان را فالو کنید.

برای این که بتوانید به یک پیج سر بزنید و سایر پست های آن را بررسی کنید روی اسم پیج که با کادر آبی در شکل نمایش داده شده است ضربه بزنید.

پس از ضربه زدن پیج مورد نظر باز می شود و شما می توانید سایر پست ها و اطلاعات آن را ببینید. در پیج اصلی نیز گزینه فالو کردن فعال است که می توانید از آن استفاده کنید.

هم چنین در صورتی که لازم بود می توانید روی گزینه Message بزنید و برای این پیج پیام بگذارید. برای پیدا کردن مخاطبین و افراد مورد نظر نیز می توانید این روند را به طور مشابه طی کنید. اسم، فامیل، یا نام کاربری آن ها را جست و جو کنید. پس از اینکه اکانت مورد نظر را پیدا کردید فالو کنید.

آموزش اینستاگرام

درباره اینستاگرام چه سوالی دارید که نتوانستید پاسخ آن را در این مقاله پیدا کتید؟ با ما در میان بگذارید تا در حد توان به آن پاسخ دهیم.