ترفندهای اینستاگرام

ترفندهای اینستاگرام

صفر تا صد اینستاگرام و دیگر نرم افزارهای شبکه های اجتماعی
ترفندهای اینستاگرام

ترفندهای اینستاگرام

صفر تا صد اینستاگرام و دیگر نرم افزارهای شبکه های اجتماعی

آموزش اینستاگرام از صفر تا صد

تعداد کاربران اینستاگرام از مرز یک میلیارد نفر گذشته است. همین آمار نشان می دهد این برنامه تا چه حد از اهمیت بالایی برخوردار است و روز به روز در میان افراد بیش تری گسترده تر می شود. اگر شما هنوز جزو این یک میلیارد نفر نیستید یا به تازگی می خواهید به این آمار بپیوندید پس در این مقاله همراه باشید. ما در تیم فالوجت، تلاش خواهیم کرد از صفر تا صد کار با اینستاگرام و هر آنچه که برای ان لازم خواهید داشت را در این مقاله به شما آموزش دهیم.
آموزش اینستاگرام از صفر تا صد

ساخت اکانت اینستاگرام و طریقه ثبت نام


ابتدا برنامه اینستاگرام را مطابق با سیستم عامل گوشی خود دانلود کنید. برای گوشی های اندروید می توانید از بازار و گوگل پلی استور، و برای سیستم عامل ios از اپ استور استفاده کنید. اگر مدل گوشی شما قدیمی می باشد ممکن است اخرین نسخه اینستاگرام روی گوشی تان جواب ندهد. پس بهتر است به دنبال نسخه هایی از اینستاگرام باشید که با نسخه سیستم عامل تان هماهنگی دارند.


پس از نصب، برای استفاده از این اپلیکیشن، باید ابتدا عضو آن شوید. ساختن اکانت و ثبت نام در اینستاگرام نیازمند دقت است و کار سختی نیست. ابتدا از طریق قسمت Sign up در پایین صفحه، مراحل ثبت نام را انجام دهید.

در هنگام ثبت نام حتما شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید. زیرا در صورت فراموشی رمز عبور، با کمک آن ها می توانید اکانت خود را بازیابی کنید.


بد نیست بدانید با کمک آپدیت های جدید اینستاگرام می توانید 5 اکانت را به صورت هم زمان در اپلیکیشن آن مدیریت کرد. اگر نیاز به اکانت های بیشتری در اینستاگرام دارید بد نیست به مطلب زیر نگاهی بیندازید.


قسمت های مختلف برنامه اینستاگرام


زمانی که اکانت خود را ساختید و وارد اینستاگرام شدید صفحه ای مانند شکل زیر را خواهید دید که قسمت های مختلفی دارد. در این قسمت ابتدا یک معرفی کوتاهی بر هر قسمت خواهیم داشت. سپس در ادامه به صورت طولانی تر و دقیق تر، قسمت های مختلف هر کدام را توضیح می دهیم.


در پایین صفحه 5 علامت مختلف وجود دارد. که با ضربه زدن روی هر کدام، می توانید وارد آن قسمت شوید. نمایه خانه که به آن Homeو فید هم گفته می شود مثل یک صفحه روزنامه است. هر کسی که در فهرست دوستان شما باشد و چیزی در اینستاگرام منتشر کند، در این جا به نمایش می آید.


علامت ذره بین به معنای جست و جو کردن است. به همین دلیل به ان سرچ اینستاگرام یا اکسپلور هم گفته می شود.  در این قسمت می توانید چیزهایی را که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.


علامت جمع در این جا به معنای افزودن است. وقتی می خواهید عکس یا فیلمی را در اینستاگرام انتشار دهید باید از این قسمت استفاده کنید.


علامت قلب در افزونه پایین برنامه اینستاگرام، نشانگر اعلانات است که به آن نوتیفیکیشن هم گفته می شود. هر زمان که کسی نسبت به پیج شما عکس العمل نشان دهد در این جا به شما اعلام می شود.


اخرین گزینه افزونه پایین مربوط به صفحه شخصی شما و تنظیمات مربوط به آن است. به این قسمت اصطلاحا پروفایل گفته می شود و در ادامه مفصل توضیح داده خواهد شد.


در قسمت بالا، سمت راست یک فلش وجود دارد که به آن دایرکت گفته می شود. این قسمت صندوق پیام رسان شماست. هر پیامی که بفرستید یا برای شما فرستاده شود در این قسمت می توانید پیدایش کنید.


در قسمت پایین تر، یک نواری وجود دارد که به آن استوری یا داستان گفته می شود. در استوری عکس ها و فیلم هایی به اشتراک گذاشته می شوند که تنها 24 ساعت به دیگران نمایش داده می شوند.

آموزش اینستاگرام از صفر تا صد

تنظیمات پروفایل اینستاگرام

بعد از اینکه در اینستاگرام اکانت خود را ساختید، بهتر است اطلاعات آن را تکمیل کنید. با ما همراه باشید تا گام به گام این مراحل را طی کنید.

قسمت های مختلف پروفایل اینستاگرام شما در شکل  زیر مشخص شده است. عکس پروفایل، نام کاربری و بیو شما اصلی ترین ارکان پروفایل شما را تشکیل می دهند. برای ویرایش آن می توانید از قسمت Edit Profile اقدام کنید. بیو نشان گر یک توضیح کوتاه درباره خودتان است که نوشتن آن اختیاری است. این توضیح می تواند درباره علاقه مندی ها، تحصیلات، زمینه کاری، محل زندگی، وضعیت تاهل و … باشد.

در قسمت بالا سه عدد نمایش داده می شود. عدد اول مربوط به عکس ها و فیلم هایی است که در اینستاگرام منتشر کرده اید. به این عکس و فیلم ها اصطلاحا پست اینستاگرام گفته می شود.

عدد دوم بیانگر فالوورها یا دنبال کنندگان شماست. فالوورها کسانی هستند که دوست دارند عکس ها و فیلم هایی که در اینستاگرام منتشر می کنید را ببینند.

عدد سوم بیانگر تعداد فالووینگ ها یا دنبال شوندگان شماست. فالووینگ ها کسانی هستند که شما تمایل دارید از عکس ها و فیلم هایی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارند آگاه شوید.

اگر بر روی هر کدام از این اعداد ضربه بزنید می توانید لیست فالوورها یا فالووینگ های خود را ببینید.

در پایین هم می توانید پست هایی که به اشتراک گذاشته اید را مشاهده کنید. در گزینه کنار آن عکس ها و پست هایی که اسم شما روی آن تگ شده است را می توانید مشاهده کنید. تگ کردن امکانی ست که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار می دهد. مثلا زمانی که یک نفر، می خواهد یک عکس دسته جمعی را به اشتراک بگذارد می توانید با امکان تگ کردن، نام کاربری هر شخص را روی آن بنویسد.

آموزش اینستاگرام از صفر تا صد

تنظیمات اینستاگرام

در قسمت سمت راست بالا یک گزینه سه خط شکل وجود دارد. این گزینه محل تنظیمات کلی است. دنبال هر تنظیمات خاصی که می گردید در این جا می توانید پیدا کنید.

اگر روی این گزینه ضربه بزنید می توانید قسمت های مختلفی را مشاهده کنید که در شکل نشان داده شده است.

در قسمت اول، هر استوری که شما به اشتراک بگذارید در اینجا ذخیره خواهد شد و می توانید بعدا آن را ببینید. در قسمت بعدی اطلاعات شخصی شما، مانند تاریخ تولد، نام کاربری، شماره تلفن و ایمیل تان را می توانید ببینید و ویرایش کنید.

قسمت Nametag برای به اشتراک گذاشتن نام کاربری شما با دیگران است و مانند کد QR عمل می کند. با اسکن این تصویر توسط اینستاگرام مستقیما به پیج شخص خواهید رفت و نیازی به تایپ اسم او ندارید.

در قسمت بعدی، پست هایی که از دیگران دیده اید و ذخیره کرده اید را می توانید در این جا مشاهده کنید. در مورد ذخیره کردن پست های اینستاگرام بعدا توضیح بیش تری خواهیم داد.

کلوزفرند یا دوستان نزدیک خاصیت جدیدی است که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است و با کمک آن می توانید استوری تان را برای افراد خاصی به نمایش در آورید. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری بگیرید مطلب زیر را از دست ندهید:

با کمک گزینه جست و افراد می توانید مخاطبین و دوستان خود را که در اینستاگرام فععال هستند پیدا کنید. اما برای استفاده کردن از این گزینه باید به اکانت Facebookخود متصل شوید.

اما گزینه مهمی که در اینجا وجود دارد قسمت تنظیمات است که مانند یک همبرگر کوچک در پایین سمت چپ افزونه وجود دارد. در این قسمت می توانید خصوصی یا عمومی بودن پیج، زبان، اعلانات و … را تنظیم کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ما با عنوان تنظیمات اینستاگرام مراجعه کنید.

آموزش اینستاگرام

آشنایی با قسمت های مختلف خانه یا فید اینستاگرام

همان طور که قبلا هم گفتیم در این قسمت عکس و فیلم های دوستان شما به نمایش در می آید. در زیر هر پست، نمادهای مختلفی دیده می شود. نماد قلب، بیانگر لایک کردن یا پسندیدن است. با زدن روی گزینه قلب، شما آن پست را لایک خواهید کرد. نماد بعدی که شبیه ابر است، نظرهای افراد یا کامنت را نشان می دهد. با زدن بر روی این گزینه می توانید نظر خودتان را درباره پست بیان کنید.

شما می توانید در کامنت ها، دوستان خود را منشن کنید. منشن کردن مانند صدا کردن اشخاص است. وقتی مخاطب شما یک فرد خاص است، مثلا می خواهید جواب کسی را بدهید می توانید از این گزینه استفاده کنید. برای این کار در کامنت خود، ابتدا @ و سپس بعد از آن، نام کاربری او را وارد کنید. قسمت منشن شده، به رنگ آبی در خواهد امد. در عکس زیر می توانید نمونه ای از آن را ببینید.

با کمک نماد فلش می توانید آن پست را برای مخاطبین خود ارسال کنید یا در استوری تان منتشر کنید.

با کمک نماد پرچم مانند، می توانید این پست را ذخیره کنید. سپس این پست را می توانید در قسمت پروفایل خود، همان طور که در بالا توضیح دادیم ببینید.

در بعضی پست ها، چند عکس به صورت آلبومی به اشتراک گذاشته شده است که به صورت چند نقطه چین زیر عکس مشخص است. با حرکت دادن این عکس به سمت راست یا چپ می توانید اسلایدهای بعدی را نیز مشاهده کنید.

در قسمت بالای خانه، استوری ها قابل مشاهده هستند. استوری ها تنها 24 ساعت به دیگران نمایش داده می شوند. اما در صورتی که تمایل داشتید این استوری ها ذخیره شوند می توانید به هایلایت خود اضافه کنید.

برای اینکه ببینید چگونه می توان استوری گذاشت و تنظیمات مختلف آن به چه صورت است، حتما مطلب زیر را مطالعه کنید:

بیشتر بخوانید: نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام

آموزش اینستاگرام

آشنایی با سرچ یا اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور یا سرچ اینستاگرام جایی ست که می توانید پست های متنوع را بیابید. در این قسمت، پست هایی که به نظر می رسد برای شما جذاب است به نمایش در می آید. این پست ها بر اساس پیج هایی است که فالو یا دنبال کرده اید.

آموزش اینستاگرام

کاربرد دیگری که این قسمت دارد جست و جو کردن یک محتوای خاص است. برای این کار در ذره بین بالا، عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید.

نتایج جست و جو شده قسمت های مختلفی دارد. در قسمت اول، بالاترین نتایج جست و جو به نمایش در می آید. در قسمت دوم می توانید اکانت ها و پروفایل هایی که این عبارت  مثلا گل، را دارد نشان می دهد. در قسمت سوم، پست هایی که در زیر آن ها هشتگ گل وجود دارد را می توانید ببینید. هشتگ گل، به معنای #گل است. بسیاری از افراد، در زیر پست ها، از هشتگ استفاده می کنند تا در جست وجوهای مختلف نمایش داده شوند.

در قسمت آخر، همه مکان هایی که عبارت گل در آن ذکر شده است می توانید ببینید. با کمک قسمت اکسپلور می توانید اشخاص یا پست هایی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

آموزش اینستاگرام

افزودن عکس و فیلم به عنوان پست اینستاگرام

روی نماد جمع بزنید. می توانید از گالری خود یک یا چند عکس انتخاب کنید. اگر بر روی گزینه های ویدیو یا فوتو بزنید می توانید مستقیما عکس و فیلم بگیرید و به اشتراک بگذارید. برای انتخاب چندتایی عکس، روی گزینه ای که شبیه چند مربع روی هم است ضربه بزنید.

پس از انتخاب عکس روی گزینه Next بزنید. پس از آن، فیلترهای مختلفی را در اختیار شما قرار داده می شود که می توانید بر روی عکس خود اعمال کنید. پس از زدن گزینه Next به مرحله بعد خواهید رفت. در این قسمت می توانید کپشن یا توضیحات عکس را بنویسید. هم چنین می توانید از هشتگ های مناسب پست خود استفاده کنید.

علاوه بر این، امکان افزودن مکان عکس و تگ گردن اشخاص نیز وجود دارد که می توانید در شکل زیر ببینید.

آموزش اینستاگرام

آشنایی با اعلانات اینستاگرام

هر اتفاقی که در پیج شما رخ دهد در قسمت اعلانات به شما خبر داده می شود. این نوتیفیکیشن ها مربوط به لایک کردن پست های شما، کامنت هایی که در آن گذاشته می شود و درخواست های فالو کردن می باشد. هم چنین اگر این قسمت را تا انتها بروید لیست افراد پیشنهادی که ممکن است در مخاطبین شما باشند، یا شما را فالو کرده باشند یا دوستان مشترک زیادی با شما داشته باشند را ببینید. با زدن بر روی گزینه فالو می توانید آن ها را به لیست فالووینگ خود اضافه کنید. در غیر این صورت روی علامت ضربدر بزنید و درخواست او را رد کنید. اگر پیج شما به حالت عمومی یا Public باشد تمامی درخواست های فالو به صورت خودکار پذیرفته می شوند. برای اینکه این اتفاق نیفتد می توانید پیج تان را به حالت خصوصی یا Private تغییر دهید. این کار را در قسمت تنظیمات پروفایل انجام دهید.

آموزش اینستاگرام

چگونه پیج ها و افراد مختلف را فالو کنیم؟

برای این کار می توانید از صفحه اکسپلور یا جست و جو استفاده کنید. پیج هایی که شما در فهرست فالو ندارید گزینه ابی رنگ follow در کنار اسم شان به نمایش در می اید. که با ضربه زدن بر روی آن پیج مورد نظر  را دنبال خواهید کرد. و از این به بعد پست های آن برای شما در صفحه خانه تان به نمایش در خواهد آمد.

می توانید موضوعات مختلف را جست و جو کنید. از بین پست هایی که برای شما به نمایش در می آید، پیج های مورد نظرتان را فالو کنید.

برای این که بتوانید به یک پیج سر بزنید و سایر پست های آن را بررسی کنید روی اسم پیج که با کادر آبی در شکل نمایش داده شده است ضربه بزنید.

پس از ضربه زدن پیج مورد نظر باز می شود و شما می توانید سایر پست ها و اطلاعات آن را ببینید. در پیج اصلی نیز گزینه فالو کردن فعال است که می توانید از آن استفاده کنید.

هم چنین در صورتی که لازم بود می توانید روی گزینه Message بزنید و برای این پیج پیام بگذارید. برای پیدا کردن مخاطبین و افراد مورد نظر نیز می توانید این روند را به طور مشابه طی کنید. اسم، فامیل، یا نام کاربری آن ها را جست و جو کنید. پس از اینکه اکانت مورد نظر را پیدا کردید فالو کنید.

آموزش اینستاگرام

درباره اینستاگرام چه سوالی دارید که نتوانستید پاسخ آن را در این مقاله پیدا کتید؟ با ما در میان بگذارید تا در حد توان به آن پاسخ دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد